Friday, September 5, 2008

My Son Aqil Za'im


Putera sulung aku. Hampir tidak percaya bahawa aku sudah 
menjadi seroang bapa. Agaknya begitulah perasaan semua
bapa didunia ini. Aku bertuah kerana dapat melihat kebesaran
Allah S.W.T didepan mataku sendiri dengan menyaksikan kelahiran Aqil. 
Suatu keajaiban yang maha agung. Aku juga bersyukur kerana
dikurniakan anak lelaki serta tarikh yang cantik buat anakku.
Aqil Za'im, seminggu aku mencari ilham untuk menamakannya.

Alhamdulillah..akhirnya gabungan dua nama iaitu Aqil membawa
maksud bijak manakala Za'im pula pemimpin. Ketika ini aku sedang merinduinya.
Rindu yang tidak dapat disamakan seperti rindu kepada kekasih mahupun isteri.
Aku dapat lihat darah yang mengalir dalam tubuh Aqil adalah sebahagian dari 
darah aku..

Tak dapat aku bayangkan jika sesuatu yang buruk terjadi padanya. Ya Allah, aku memohon padamu lindungilah Aqil Za'im. Kau jadikanlah dia seorang anak yang soleh dan taat pada kedua orang tuanya serta pada agamanya. Amin

2 comments:

Kas Hariz said...

Aminn..wa doakan anak bro jd baik n soleh orgnye..teruskan menulis..hehe

SaroL said...

Thanks kasturi..kena asah balik nih bakat menulis..heheh